Ejerforeningen Kongensgade/Klostervej Odense

Ejerforeningen Kongensgade / Klostervej, Odense

Klostervej 28A
5000 Odense C
E-mail: bestyrelsen@efkk.dk

Bestyrelse

Formand:


Lone Ribert

Kasserer:


Tage Koed Madsen

Sekretær:


Jørgen Graulund Jørgensen

Øvrige bestyrelsesmedlemmer:


Jette Toft Gadkjær
Bent Jørgensen

Øvrige generalforsamlingsvalgte personer

Suppleanter


Mogens Dalsgaard Pedersen
Lis Christensen

Revisor


Jørgen Andersen

Revisorsuppleant


Finn Juncker

Ejendomsadministration

Revision og Råd administrerer ejerforeningen og står for opkrævning af fællesudgifter.

Husregler for Kongensgade/Klostervej

Husreglerne er lavet med baggrund i, at beboerforeningen ønsker at værne om vores fælles områder, samt at der generelt skabes en holdning til vores daglige færden i bebyggelsen.

Det er vores holdning, at vi alle beboere er ansvarsbevidste og hensynsfulde. Vi kan også modsat acceptere vores forskellighed, så vi får skabt tryghed og en god atmosfære for alle beboere. Vi ønsker derfor kun at udstikke nogle enkle og simple regler.

Generelt

  1. Ved benyttelse af de fælles områder og lokaler skal disse afleveres, som man har overtaget dem, og som man selv ønsker at overtage dem.
  2. Vi skal altid vise hensyn til hinanden, når man spiller musik, bruger fællesboligen etc., og derfor har vi aftalt, at der ikke spilles høj musik/støjes efter kl. 23.00 fra søndag til torsdag og ikke efter 24.00 på fredage og lørdage.
  3. Da dette har stor betydning for specielt brugen af fællesboligen, er det blevet aftalt, at ved overtrædelse af ovenstående husregler ved brug af fællesboligen, vil resultere i en karantæne for brug af fællesboligen i 6 måneder. Der vil blive lukket for muligheden for at booke.

Gårdhaven


Gårdhaven og dens aktiviteter er forbeholdt beboere i Byliv. Gårdhaven indeholder:
  1. Ved benyttelse af aktiviteterne skal de afleveres i pæn ryddelig stand.
  2. Affald skal fjernes fra gårdhaven, om nødvendigt skal mindre affald fejes op fra områder, man har benyttet.
  3. Dyr må ikke luftes i gårdhaven.
  4. Gårdhavens spil/legepladser må ikke benyttes efter kl. 23.00 fra søndag til torsdag og ikke efter 24.00 på fredage og lørdage af hensyn til støjgener.

Trappeopgange

  1. Trappeopgangene er et fælles rum, der også er et vigtigt sikkerhedselement for hele bygningen. Vi betaler alle for at få det holdt rent. Trappeopgangene bør ikke anvendes til permanent opbevaring af fodtøj, klapvogne eller lignende.
    Sker der en ulykke, så skal området fungere som en flugtvej uden unødige forhindringer. Endvidere taler æstetiske hensyn for almindelig orden og ryddelighed. Trappeopgangene holdes i pæn ryddelig stand, såfremt der spildes eller tabes noget skal dette fjernes.
  2. Ligeledes skal mellemgangene fra gårdmiljø til Kongensgade holdes fri for cykler, barnevogne o.l. Disse skal ligeledes betragtes som flugtveje uden unødige forhindringer.

Parkeringskælder

  1. Parkeringskælderen holdes i pæn ryddelig stand, især tænkes der på bil puslepladsen, der ikke er en vaskeplads.
  2. Det er kun tilladt at bruger sin egen parkeringsplads, og man må på ingen måder anvise gæster til pladser, der er lejet/købt uden forudgående aftale med ejeren/ lejeren.
  3. Personer, som kun lejer p-plads, må ikke anvende indvendige trappeopgange. Disse personer skal altid anvende trappeopgang til gårdhave i forbindelse med ind- og udgang fra P-kælder.
  4. Via bestyrelsen kan der købes rettighed til at etablere en ladeboks. Der er i ejerforeningen besluttet at alle har abonnent hos Spreto. Der kan indgås individuel aftale med Sperto om etablering af ladeboks.

Altaner/terrasser

  1. Ønskes vindafskærmninger til altanerne skal disse være af samme type, som er valgt af beboerforeningen. I gårdhaven kan ses de tre af ejerforeningen tilladte muligheder, enten af træ, råglas (PVC) eller specialstof.
  2. Paraboler, antenner eller lignende genstande er ikke tilladt at opsætte på altanerne.
  3. Husdyr er tilladt at have i lejligheden, så længe disse ikke generer øvrige beboer (f.eks. hund der gør dagen lang, når beboerne er på arbejde vil være en gene). Disse regler er generelle for ejendomme og reglerne kan være anderledes for de lejligheder der lejes ud.

Affaldshåndtering


Affaldssystemet i Ejerforeningen er pr. 1. marts 2020 opdelt i to systemgrupper:
1) Skraldesug
2) Containere i gården
Alle beboere bedes studere kommunens sorteringsvejledning grundigt og kun benytte de forskellige sorteringssystemer som foreskrevet.

Skraldesug


Skraldesuget i opgangene og i gården (sort "rør") må KUN benyttes til restaffald.
Restaffaldet skal være i lukkede poser. Systemet er driftsikkert, så længe det bruges korrekt, men hvis der smides for store poser eller andet affald i systemet, er anlægget følsom overfor at danne propper i kanalerne, hvilket vil påføre ejerforeningen omkostninger ifbm. afhjælpning af proppen.

Papircontainer/Flaskecontainer/Madaffaldscontainer


Ejerforeningen har fire containere placeret foran fællesboligen, som tømmes regelmæssigt og hyppigt.
Beboerne skal benytte disse til hhv.:
1) Rent glas og metal
2) Papir og pap (aviser, reklamer, papir og pap i småstykker)
3) Madaffald.
jævnfør kommunenes regler omkring korrekt affaldssortering.
Brugte batterier lægges i en lukket plastpose og placeres ovenpå en af containerne. NB: Posen må ikke bindes fast på containeren.

Husk at madaffaldet skal kun må komme i de udleverede komposterbare grønne poser. Nye poser kan hentes i kælderen ved viceværtens/værkstedets dør (kælderen, Kongensgade 69E).

Affald må IKKE stilles ved siden af containerne - er den pågældende container fyldt, må man tage affaldet med igen og prøve senere.
Alt yderligere affald så som storskrald skal de enkelte ejere bortskaffe selv og for egen regning- evt. via de kommunale genbrugsstationer.

Fællesbolig


Ejerforeningen har en fællesbolig, som lejes ud til beboerne. Fællesboligen indeholder køkken, toilet/bad, opholdsrum til fest og lign. med plads til 30 personer samt værelse med seng/dyner. Yderligere om denne findes under informationer.